Samodyscyplina to podstawa

Co jest najważniejsze, gdy pracujemy zdalnie i chcemy sobie efektywnie zorganizować czas pracy? Bardzo ważne jest utrzymanie dyscypliny i konsekwentne realizowanie z góry ustalonych założeń. Jeśli wiemy, że do końca miesiąca mamy wypełnić określoną ilość dokumentów lub stworzyć jakąś liczbę tekstów, to pracę warto sobie rozłożyć równomiernie. Najłatwiej będzie podzielić ilość tekstów przez ilość dni roboczych w danym okresie. Dowiemy się, ile codziennie musimy pisać, aby zmieścić się w czasie.

Kiedy już wiemy, jak się zorganizować, musimy konsekwentnie realizować te założenia. Z czasem będziemy wiedzieć, ile czasu w ciągu dnia potrzebujemy, aby skutecznie sobie z zadaniem poradzić. Najlepiej jest wstać możliwie wcześnie, zjeść śniadanie, umyć się i przystąpić do działania, eliminując wcześniej potencjalne rozpraszacze. Im szybciej skończymy pracować, tym większa będzie nasza satysfakcja i więcej czasu wolnego zyskamy.

Równocześnie wywiążemy się ze wszystkich zobowiązań zawodowych, co jest w tym kontekście najważniejsze.